Om konseptet

Trening UTE er et folkehelsekonsept, og vårt ønsker er å gjøre gjøre Norge sprekere. Sammen med våre lokale ambassadører ønsker vi å nå ut til hele befolkningen med variert trening ute. Vi vil vise befolkningen hvor enkelt det kan gjøres! Helsegevinst er et viktig stikkord i arbeidet vi gjør, enten vi møter den utrente eller den aktive mosjonist.

Ambassadører og trenere

Alle ambassadører i Trening UTE har en genuin interesse for folkehelsearbeid, og ønsker å motivere befolkningen til et mer aktivt liv. Enkelte av våre ambassadører er også trenere og leverer sine utendørstjenester gjennom Trening UTE. 

Teamet

Teamet i Trening Ute består av dedikerte personer med ulik bakgrunn og kompetanse, som alle brenner for folkehelse og trening i frisk luft.

Fra bok til konsept

Her kan du lese mer om boka "TREN UTE" som inspirerte forfatteren til å lage konseptet Trening UTE

Om boken:
De beste øvelsene når du trener utendørs - enten du allerede er aktiv eller du ikke har trent så mye fra før. Utetrening er supereffektivt og gøy. Det gir rom for store variasjonsmuligheter og terskelen for å komme seg på trening blir mye lavere når økta starter rett utenfor døra. Dette er boka for deg som elsker naturen, - enten du liker styrke, intervaller eller sanker mil. I boka viser Kreativ trening-grunder Kristin Granum Rosebø deg hvordan du kan trene effektivt ute - i parken, i skogen, på fjellet eller ved vannet. Stikk ut alene eller gjerne sammen med venner. Det handler om treningsglede og om å bruke kroppens egen vekt (og en strikk eller en stokk hvis du ønsker). Med eget kapittel til deg som er milsluker. Hva med en økt i parken med dips på benken, utfall i trappa, bjørnegange i oppoverbakke eller hengende opptrekk i trærne? Mulighetene er utallige, og i denne boka viser Kristin deg alle de beste og morsomste øvelsene, og hun gir deg konkrete 30-minutters treningsprogrammer. Hvert kapittel avsluttes også med et eget treningsprogram. Det er lagt opp til at du kjapt kan ta et mobilbilde av treningsprogrammet du vil kjøre og ta det med deg ut i et hendig format. "Trening med egen kroppsvekt er bra både for balanse, stabilitet og kroppsbeherskelse. Det er dessuten gjennomførbart stort sett over alt!"