Ut på styrke-tur

 

Du vet det nok allerede, at det er utallige styrkeøvelser du kan gjøre når du er ute og går eller løper deg en tur. Utfordringen er å få det gjort. Mitt tips til deg er derfor å ha et fast sted, som du ofte passerer når du er ute. Om du får en rutine med å legge inn noen styrkeøvelser akkurat her, er sjansene for å lykkes over tid større. Start gjerne med noen veldig få øvelser, og utvid heller programmet etter hvert. Uansett er litt alltid bedre enn ingenting. 

Her har du noen få, kjente øvelser du kan begynne med.

 

Dips

 

Prøv dips med det ene beinet opp, og kjenn forskjellen! Bare husk å løfte hvert bein like mye.

Pushups

Er det tung, sett hendene på noe enda høyere, og er det for lett, er det bare å starte nærmere bakken. Stram magen!

Bulgarsk utfall

Bevar trykket på hele den fremre foten gjennom hele øvelsen. Om det er for tungt med det ene benet oppe, start med dette i bakken.

Trappesteg

Bruk en forhøyning du mestrer. Senk deg rolig ned igjen.

Jeg liker å trene effektivt, så selv ville jeg utført dette programmet som en liten sirkel. Enten hadde jeg valgt å utføre hver øvelse i 30-40 sekunder og gått direkte til neste øvelse, eller jeg ville gjort 10-15 repetisjoner før jeg gikk videre. Dette gjentar du tre-fire runder, og vipps, så har du fått deg en effektiv liten styrkeøkt på under et kvarter.


For mer inspirasjon, følg gjerne Kristin @kreativtrening på Instagram eller sjekk ut hennes nettside Kreativ Trening